Priča o prevari na internetu - finale (Nigerijska prevara i kako sam izgubio 4,8 miliona funti)

Pre par dana napisao sam tekst o mom dopisivanju sa varalicama. Takozvana Nigerijska prevara. Više o tome možete pročitati u tim tekstovima da se ne ponavljam. Tekstovi se nalaze na linkovima ispod ovih reči, samo kliknite na njih.

tenis - internet prevara1. Tekst prvi:http://bera-kahristu.blogspot.rs/2018/02/kako-sam-izgubio-48-miliona-funti.html
2. Tekst drugi: http://bera-kahristu.blogspot.rs/2018/03/nigerijanska-prevara-deo-ii-kako-sam.html

Ovo je završno pisanje na temu internet varalica. U među vremenu završio sam teniski meč na internetu sa njim... Sledi prenos meča:
Meč je počeo oštro posle uvodnih dopisivanja. Servirao je i poslao je loptu preko mreže: - "Dragi brate, novac vam je uplaćen na račun, ali imamo problem. Banka me je obavestila da morate da uplatite 1% vrednosti novca da bi mogli pristupiti vašem novcu. To iznosi 4.800 funti, i ne može se naplatiti iz vašeg nasledstva." Odmah prevencija, da ne pitam za tu mogućnost da se ovac uzme iz nasledstva, novac mora doći od mene... Skoro as.
Moj odgovor, vraćam forhendom lopticu preko mreže... "O, to je tako puno. Ja nemam taj novac, a i nemam od koga da pozajmim. Da li mi ti možeš pozajmiti, pa da ti vratim novac čim podignem sa računa...?"
Međutim, na drugoj strani je mastor tenisa, tj prevare, odmah izlazi na mrežu, i šalje kratku loptu: "Ne znam šta da uradimo. Već sam uložio puno svog vremena. I novca. Mogao bi da ti pozajmim pola novca, a da ti skupiš ostalo?" (iskusna varalica, i 2,400 funti nešto vredi, a ja naivno mogu da pomislim da je stvarno dobronameran, evo pozajmio mi novac... Naravno sve što radi, je pokušava da izmami barem pola)...
Tog momenta i ja dolazim na mrežu: "Hmm, proverio sam banku. Nalazi se na listi lažnih sajtova. Da li znaš u čemu se radi? Niko neće hteti da mi pozajmi novac, ako je uključena ova banka. Da li možemo promeniti banku."
Iskusni igrač se brani od mog udarca: "Ne možemo. Sve je već gotovo. Ja garantujem za ovu banku. To je ugledna institucija i varalice žele da je oklevetaju. Ne trebaš verovati varalicama." i opet je lopta na mom delu teren...
Vreme je da završim ovaj meč... moja lopta "Hm, morao sam da proverim kod vaše policije. Poslao sam im našu prepisku, i prepisku sa bankom, da me posavetuju šta da radim."
I konačno njegovo povlačenje - "Nema problema, ja se ne bojim. Sve je u redu. Javi kada budeš spreman" i prepiska se prekida... Ostalo je još jedno moje pismo neposlano... ali o tome kasnije.

Da li sam stvarno poslao pisma policiji? Jesam. Engleska ima posebno odeljenje za borbu sa varalicama. Takođe, prijavio sam googlu prepisku.

Posledica - pa lažni sajt banke je srušen, ne postoji. Ne verujem samo zbog mene, nego i zbog svih drugih prijava. Jako je važno prijaviti varalice. Jer iako neće reagovati na prvu prijavu, na konstantna obaveštenja hoće. Kakođe, gmail će početi slati obaveštenja o oprezu drugim korisnicima kada dođe pismo sa te emaile adrese. Ako ništa, moraće otvoriti novu adresu...

Isto je i sa policijom. Odgovorio mi je boot, ne čovek (jer nisam izgubio novac, pa nije kriminalni prekršaj), ali je prepiska zabeležena, njihovi podatci... Barem sam ih postavio u fokus policije i doveo do toga da su u bazi podataka...

I naravno, korist je što sam napisao u ova tri teksta. Nadam se da će nekome pomoći da ne nasedne. Pošto očigledno ova grupa cilja one koji su skloni da veruju ljudima - vernike. Ponavljam ponovo, Bog čini čuda, pokreće ljude da blagoslove materijalno, ali i donatori koje Bog vodi žele da znaju gde im odlazi novac. Ne budimo naivni u verovanju ljudima!!! Nadam se da će ovi tekstovi nekome pomoći...

Međutim... ovo nije tekst o varalicama. Sve što pišem pokušavam da prenese poruku KaHristu. Šta je mene vodilo bliže Hristu kroz ove događaje? Šta sam ja naučio o Bogu, sebi, ljudima?

Tuga, i to tuga velika. Dobijam slične mejlove svaki dan i ne dotiču me. Samo ih brišem. Ovaj put me je dotaklo što je ovaj čovek koristio jasni hrišćanski rečnik. Siguran sam da je imao kontakt sa crkvom, možda je i odrastao uz roditelje vernike. Koristi naš rečnih sa razumevanjem, ne kao fraze... Tuga me obuze, i to velika tuga...

Dvoumio sam se šta da uradim. Napisao pismo koje nisam poslao. Sa opomenom i ukorom, da od početka znam da je prevara, i da se čuva gneva Božijeg. Da je u području gde sotona vlada, i da će ga on i uništiti. Ali nisam poslao... Možda sam trebao... Možda i pošaljem...

Uvek me boli kada vidim one koji odlaze od Boga, od zajednice. Sinoć sam dobio provokativni komentar na fejsu od jednog momka koji je bio u Centru Duga. Koristio veoma hrišćanski rečnik (puno puta je bio u centrima), izgledao je dobro. Onda kompromis za kompromisom, i iako mu nikad ništa loše nisam uradio, naprotiv, samo sam mu pomagao, sada provocira. Pun je mržnje i zajedljivosti.

Šta se to desi sa čovekom da mu srce toliko ohladi? Da duhovno umre? Da li je ikada i poznavao Hrista? Kaže pisac Jevrejima 6.4-6:  "4 Jer je nemoguće one koji su jednom prosvećeni i koji su okusili nebeski dar postavši učesnici Duha Svetog, koji su okusili dobru reč Božiju i sile budućeg sveta, a ipak otpali, opet obnoviti za pokajanje, pošto oni ponovo sebi razapinju i sramote Sina Božijeg." Verujem da postoji granica posle koje nema povratka. Da možeš biti Hristov, i onda otpasti toliko da si zauvek izgubljen.

Kako se ne boje toga? Kako im pomoći? Mnogo pitanja, ali nemam odgovor. Vi? Šta bi ste vi uradili? U vezi ove grupe varalica? Ili kada vidite da neko otpada? Šta uraditi tada? Zato sam tužan.



Ako vam se dopalo šta ste pročitali, nudim vam nekoliko opcija:
1. Prijavite se na ovaj blog. Polje za prijavu se nalazi sa desne strane blog, ispod spiska imena ljudi koji su se prijavili do sada. Ako čitate ovaj blog preko mobilnog uređaja, ta opcija vam se nalazi na dnu stranice.
2. Pišite mi na p.hriscanska.zajednica@gmail.com i tražite da vas upišem u mejling listu... Na taj način dobijaćete obeveštenja o novim tekstovima ili video preko mejla. 
3. Prijavite se na naše ostale platforme - youtube kanal, facebook... Likovi vam se nalaze takođe sa desne strane teksta ili na dnu stranice.


1 коментар:

  1. Imao sam iskustvo sa prevarantom od kojeg sam trebao kupiti auto iz Nemačke. Sličan princip kao i kod tebe.Naravučenije: Čim vidiš da je nešto 'jeftino a dobro' - beži od toga!

    ОдговориИзбриши